Varukorgen 0 varor, 0 kr
0227 - 29 29 0
-> kontakta oss
Mina Sidor
-> logga in
Info om KFC
-> att handla
        -> fraktinformation
www.kfc.se | marknadens bredaste utbud inom visuell kommunikation
 1.0.0 

Historik

> 30 år, med fokus på Kunskap Flexibilitet och Concept - det är KFC.

1986 KfC Startas. Sveriges första FÖRETAGSCENTER etableras. Lärorik period men inte lönsam. Vi måste tänka nytt, hitta nya affärsområden. EXPORT av Svenska produkter till svåra marknader blev strategin.

1988 KfC Print AB etableras. Fusion med KfC.
Verksamhet: EXPORT av bankinredning till Öst- och CentralEuropa med start i Polen. Efter Berlinmurens fall 1989 ökar exporten. Telefaxen ersätts av Compuserv - den första kommersiella onlinetjänsten i USA - blir ett måste i Östeuropa med dåliga telefonlinjer.

1990 Samarbete med Mark Bric Lerum avseende export av displaysystem till Polen. Försäljning även utanför banksektorn. Flexiframe produkterna tas emot med stort intresse.

1992 EXPORT till Tjeckoslovakien med utgångspunkt från Brno påbörjas.

1994 Vi hyr kontor på Svedsky Lane St Petersburg. Anställer en area manager och påbörjar export till Ryssland och Ukraina. Försäljning via KFC-Partners i Moskva, St Petersburg, Novosibirsk, Jakaterinenburg.

1996 Fortsatt expansion i ÖSTEUROPA. Ett VAP-nät byggs upp i Ungern och Rumänien. VAP = Value Adding Partners. Vi registrerar www.kfc.se och öppnar vår första web sida.

1999 Avtal mellan KfC och Mark Bric Display AB skrivs. KfC startar Mark Bric Eastern&CentralEurope.

2001 KfC´s BIFIRMA "Mark Bric Display Sverige" övertar den svenska försäljningen från Mark Bric. En fastighet köps i Kungsör och iordningställs under hösten 2001.

2002 Från 1 januari sker försäljning i Sverige från Kungsör. Samarbete med Europas ledande tillverkare av dekorativa fästelement och wiresystem inleds. (Kunstdunger, Italien)

2004 SVAG RUBEL och "Kina-priser" försvårar vår export.
Vi måste åter tänka nytt. Verksamheten i ÖstEuropa säljs. Fokus på Sverige. Import från Italien. Nya produkter introduceras. Vårt dealer-nät växer.

2006 "SORTIMENT 2006" introduceras. Ett kraftigt utökat sortiment av nya attraktiva Italienska produkter introduceras

2007 Vi lär oss LEAN och Ständiga Förbättringar. Mycket tid läggs på ökad kundnytta, processer, ekonomi och personal.

2008 EGENUTVECKLAD eKATALOG lanseras. Viktig för att bli leverantör till de som arbetar med visuell kommunikation.

2009 VÅR METOD FÖR "Ständiga Förbättringar" uppmärksammas. Ett innovativt modulsystem introduceras. Den finansiella krisen är en stor fråga - men har ej berört oss.

2010 2010-08-19: VI KÖPER KUNGSÖRS VATTENTORN. Ombyggnation med mål att vara inflyttningsklart på ettårsdagen. Ett stort projekt för oss. Vi använder vårt egna verktyg för projektstyrning.

2011 2011-08-19: PÅ ETTÅRSDAGEN (!) invigs vårt nya innovationstorn. En plats med fokus på nya samarbetsformer, nya affärsmodeller, nya arbetsmetoder i en föränderlig värld. Utsedd till Årets Företagare 2011.

2012 MAKROEKONOMIN SKAKAR.
Nu heter det Euro-kris. Trots det, under året får vi >200 nya kunder.

2014 NY PRODUKTSERIE. KfC lanserar ljudabsorbenter i skräddarsydda storformat med högupplösta motivbilder i tyg.

2015 NYTT KONCEPT FÖR VÄGVISNING
System för "wayfinding" introduceras
Våra akustikprodukter ökar i betydelse för oss.

2016 MILJÖ - MINSKAT ENERGIBEHOV
Ny fasad. Ändrad materialmix. Aluminium ökar. Plast minskar.

2019 DIGITALT PROJEKTVERKTYG för wayfinding klar.
Nu kan vi bygga orienteringssystem på kort tid. Egenutvecklat IT-verktyg inkl. automatdesign av skylt-instick. Specialmaskin inköpt.

2020 COVID FÖRÄNDRAR VÄRLDEN
Covid 19 tvingar fram förändring i det mesta. KFC får "covid-order" på vägvisning till sjukhus och skolor.

2021 KULTURPRIS
KfC erhåller 2021 års kulturpris för vår renovering och ombyggnad av Vattentornet i Kungsör. Läs mer på www.itornet.se

2022 ORO I VÄRLDEN + SVAG KRONKURS
24/2 - en dålig dag. Ryssland går in i Ukraina. Krig i Europa igen. Ökade energikostnader och inflation.

2023 TILLVERKNING LOKALT
Ökning av produktion i Kungsör. Fler och fler fastighetsägare köper vårt koncept för navigering inomhus.

2024 FOKUS PÅ MARKNADSFÖRING...
... i en värld som liknar en lavaström på Island.

 


<----- FLER PRODUKTER i vänster meny